"Nikar se ne bojte prodora na evropski in svetovni trg," svetuje Damjan Krajc, glavni komercialist podjetja Eurobox, ki petino izdelane kartonske embalaže proda v tujini.
Družinsko podjetje Eurobox izdeluje kartonsko embalažo, njegov program pa obsega izdelavo transportne embalaže, kaširane, darilne in izsekane embalaže ter druge posebne izdelke. Podjetje je majhno in zato prožno. Proizvodnja lahko obsega od enega pa vse do deset tisoč kosov. Embalažo prodaja v vse dejavnosti, kjer pakirajo izdelke.
Petino svojih izdelkov podjetje proda v Avstriji, Italiji, Nemčiji in v državah nekdanje Jugoslavije. V Sloveniji imajo zdaj okoli 700 neposrednih kupcev, še sto dodatnih kupcev pa oskrbujejo prek distributerjev.
Priložnost se skriva na novih trgih
Leta 2008 je podjetje zaradi krize zmanjšalo število zaposlenih s 35 na 28, naročila so zastala. Vendar so s prilagoditvijo proizvodnje in povečanjem prodaje na tujih trgih leta 2010 imeli devet odstotkov več prihodkov kot pred krizo. A kupci velikokrat ne plačujejo v rokih.
Podjetje je v letih 2009 in 2010 spet zaposlilo sedem ljudi, letos pa še tri. Zdaj imajo 38 zaposlenih. Na novo ne bodo zaposlovali zaradi vlaganj v strojno opremo.
Letos pričakujejo rast prihodkov za četrtino
Letos podjetje načrtuje rast prihodkov za četrtino; s 3,9 milijona na 4,8 milijona evrov. V letu 2012 pričakujejo šestodstotno rast glede na letošnje leto, dobiček podjetja pa bo zelo odvisen od gibanja cen osnovnih surovin za papir, saj te rastejo že od leta 2009. Zdaj so reciklažni papirji več kot 80 odstotkov dražji, kot so bili predlanskim, in še se dražijo. Glavni razlog je poviševanje cen odpadnega kartona zaradi povečanega povpraševanja v Aziji, kjer nimajo urejenega zbiranja odpadnega kartona.