"Pri prodaji plastenk equa v tem letu pričakujemo vsaj 500-odstotno rast," napoveduje direktor podjetja Zkotz Anže Miklavec. Prihodki so poskočili, ko so steklenice začeli prodajati v Mercatorju in Sparu, ciljni trgi pa so tudi države EU.
Leta 2009 ustanovljeno podjetje je lani imelo nekaj manj kot 37 tisoč evrov prihodkov, letos pa jih v mesecu dni ustvarijo toliko, kot so jih imeli lani v vsem letu. Poslovne prostore imajo v Ljubljanskem univerzitetnem inkubatorju, vendar nameravajo zaradi hitre širitve kmalu poiskati nove.
"Ker na začetku nismo imeli distribucijskega kanala, smo izdelke kot poslovna darila ponujali predvsem podjetjem in prek spletne prodaje. Potem smo se lotili prodaje v manjših butičnih trgovinah z darili, letos pa nam je uspelo prepričati tudi večje trgovce, kot sta Mercator in Spar," razlaga Anže Miklavec.
Mali, a vseeno mednarodni
Ekipo sestavlja pet sodelavcev, med njimi tudi tujci - Finec, Avstrijka in Nizozemka -, ki bodo iz Slovenije pomagali vzpostaviti odnose s tujimi trgi, saj vsak najbolj pozna svojo regijo. "Če se izdelki dobro prodajajo v Sloveniji, zakaj se ne bi dobro prodajali tudi v EU, kjer enako kot pri nas sledijo trendom ozaveščanja ljudi v zvezi s plastiko in ekologijo," meni sogovornik.
Prednost pred multinacionalkami
Septembra prihajajo na trg z novimi izdelki - novimi oblikami in plastenkami za vroče napitke. "Ker smo hitrejši od multinacionalk, se lahko tudi hitreje prilagajamo trgu. Ker lahko na plastenko hitro natisnemo želen logotip podjetja, se jih veliko odloča, da z njimi opremijo svoje zaposlene ali pa jih podarijo svojim partnerjem," pojasnjuje Miklavec.
V podjetju Zkotz vso pozornost posvečajo oblikovanju blagovne znamke Equa, ki je sestavljenka iz besed eko in aqua. Plastenka je narejena iz materialov, ki pri sežigu v okolje ne spuščajo strupenih plinov. Certifikat BPA free zagotavlja, da je pitje iz te plastenke neoporečno. Z nakupom plastenke equa, na voljo sta 0,4- in 0,6-litrska različica, pa darujete deset odstotkov neto vrednosti ekološkim organizacijam. Uspešnost znamke Equa potrjuje tudi srebrno priznanje GZS za inovativnost, ki so ga v podjetju Zkotz prejeli pred mesecem dni.