Zasebnost
Članki

Z evropskimi sredstvi okrepiti prodajo v tujino

Slovenskobistriško podjetje Soha si z novim strojem, ki ga je sofinancirala EU, tlakuje pot do večjega izvoza
05.06.2011 22:30
Čas branja: 4 min

Družinsko podjetje iz Slovenske Bistrice Soha, ki od začetka osemdesetih let prejšnjega stoletja proizvaja komunalne ščetke in druge izdelke za potrebe kovinskopredelovalne industrije in obrti, kljub težavnemu gospodarskemu okolju povečuje prodajo.

podjetniški zmagovalec

V kriznem letu 2009 so prihodki od prodaje podjetja Soha sicer upadli za desetino, lani pa so jih povečali na skoraj 600 tisoč evrov, kar je četrtino več kot leta 2008, torej leta, preden je kriza zajela panogo. Zdaj zaposlujejo šest ljudi, razmišljajo pa o zaposlitvi še enega sodelavca. Dodana vrednost na zaposlenega je v podjetju lani znašala 56 tisoč evrov.

Priložnosti za rast doma ni več veliko

Lani so 15 odstotkov prihodkov ustvarili na tujih trgih - predvsem v Nemčiji, na Hrvaškem in v Bosni in Hercegovini. Lani so s subvencijo Slovenskega podjetniškega sklada kupili nov stroj v vrednosti 400 tisoč evrov za linijo tako imenovanih gibljivih ščetk. S tem strojem bodo bolj konkurenčni in lažje prodrli na tuje trge, predvsem v srednji in zahodni Evropi. Kot pravi prokurist podjetja Tino Šoštarič, lahko na domačem trgu povečajo prodajo od 10 do 20 odstotkov, preostalo rast pa nameravajo graditi z novimi tujimi strankami.

tino šoštarič
"Z novim strojem za proizvodnjo gibljivih ščetk, za katerega je 50 odstotkov sredstev prek Slovenskega podjetniškega sklada prispevala EU, smo konkurenčnejši na tujih trgih," pravi prokurist družinskega podjetja Soha Tino Šoštarič.

Za prodajo tehničnih ščetk, ki se uporabljajo v kovinskopredelovalni industriji, se dogovarjajo z morebitnimi ameriškimi strankami in podjetji iz Velike Britanije, največji potencial pa vseeno vidijo na stari celini.

graf

Ne želijo biti le generiki

Cilj za letos je vsaj ohraniti isto raven prodaje, z novimi strankami pa jo želijo okrepiti. V prvem četrtletju so sicer ustvarili boljše rezultate kot lani. V preteklosti se niso toliko opirali nalastni razvoj. Veljali so bolj za generične proizvajalce. V prihodnje želijo nekoliko več razvijati sami in se tako dokopati do novih strank.

V krizi temeljiteje preverjali poslovne partnerje

Kot pojasnjuje Šoštarič, si v podjetju od nekdaj prizadevajo za ohranjanje renomeja zanesljivega dobavitelja med strankami, pretekla rast podjetja pa je temeljila predvsem na marljivem delu in ne toliko podjetniški spretnosti. Te se skozi poslovanje učijo, pravi in poudarja, da se jim v času krize zdi ključno preverjanje likvidnostnega položaja poslovnega partnerja prek bonitetnih ocen. V prihodnje želijo za prepoznavnost podjetja skrbeti predvsem z nadaljnjo dobavo kakovostnih produktov in zadovoljstvom naročnikov, nastopanjem na sejmih in uporabo internetnih orodij kot primarnih globalnih prenašalcev informacij.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
OGLAS
FINANCE
Električni avto je lahko zastonj!

Razvoj električnih avtomobilov je v zadnjih desetih letih doživel velik napredek, predvsem zaradi preteklih ovir, ki jih je povzročila...

Preberite tudi:

02.06.2011
01.06.2011
31.05.2011
30.05.2011
29.05.2011
06.06.2011
06.06.2011
07.06.2011
07.06.2011
08.06.2011
08.06.2011
08.06.2011
09.06.2011
09.06.2011
12.06.2011
12.06.2011
07.11.2011
FINANCE
Avto
Pozitivna avtomobilska Evropa in Slovenija, upad lahko prinese le brexit
Avto
AvtoMiloš Milač Pozitivna avtomobilska Evropa in Slovenija, upad lahko prinese le brexit

Padec avtomobilskega trga v Veliki Britaniji skorajda izniči rasti na drugih trgih, opozarjajo analitiki.

FINANCE
Subvencije
Start-upi, pozor, podjetniški sklad vam ponuja subvencije
Subvencije
SubvencijeAnja Zaletel Start-upi, pozor, podjetniški sklad vam ponuja subvencije

Podprli bodo inovativna podjetja, ki so v fazi iskanja rešitve za identificiran problem na trgu oziroma razvoja prototipa in testiranja trga

FINANCE
Subvencije
Kje bo denar za podjetja v letu 2018
Subvencije
SubvencijeTeja Grapulin Kje bo denar za podjetja v letu 2018

Za podjetja bodo najbolj zanimivi razpisi gospodarskega ministrstva, bo pa letos večji del spodbud v obliki ugodnih posojil in garancij

FINANCE
Kaj morate vedeti o dedovanju
PRO
Finance
Finance prPRO Kaj morate vedeti o dedovanju (PRO)

Oporoka olajša prenos premoženja na dediče, a ti se morajo zavedati, da lahko dedujejo tudi dolgove. Pojasnjujemo tudi, kako ravnati z različnimi vrstami zavarovanj.

Zgodbe
6 obetavnih mladih podjetij za 2018
ZgodbeBlažej Kupec 6 obetavnih mladih podjetij za 2018

S pomočjo Iniciative Start:up Slovenija, Poslovnih angelov Slovenije, ABC pospeševalnika in Zavoda mladi podjetnik smo izbrali šest ekip, ki imajo po našem mnenju rešitev, zanimivo za globalne trge, in možnost za hitro rast.

FINANCE
Čas za prodajo podjetij je zelo dober
Finance
Janez Tomažič Čas za prodajo podjetij je zelo dober

Naprodaj je veliko podjetij, proizvodnih, storitvenih, celo prvorazredne nepremičnine

FINANCE
IKT
Ali moramo slediti tehnološkim trendom in kako izbrati tistega, ki je pravi za nas?
OGLAS
IKT
IKTFinance PR Ali moramo slediti tehnološkim trendom in kako izbrati tistega, ki je pravi za nas? (OGLAS)

Najprej se je treba osredotočiti na vrednost, šele nato na tehnologijo in način izvedbe poslovnih potreb.