Družinsko podjetje iz Slovenske Bistrice Soha, ki od začetka osemdesetih let prejšnjega stoletja proizvaja komunalne ščetke in druge izdelke za potrebe kovinskopredelovalne industrije in obrti, kljub težavnemu gospodarskemu okolju povečuje prodajo.
V kriznem letu 2009 so prihodki od prodaje podjetja Soha sicer upadli za desetino, lani pa so jih povečali na skoraj 600 tisoč evrov, kar je četrtino več kot leta 2008, torej leta, preden je kriza zajela panogo. Zdaj zaposlujejo šest ljudi, razmišljajo pa o zaposlitvi še enega sodelavca. Dodana vrednost na zaposlenega je v podjetju lani znašala 56 tisoč evrov.
Priložnosti za rast doma ni več veliko
Lani so 15 odstotkov prihodkov ustvarili na tujih trgih - predvsem v Nemčiji, na Hrvaškem in v Bosni in Hercegovini. Lani so s subvencijo Slovenskega podjetniškega sklada kupili nov stroj v vrednosti 400 tisoč evrov za linijo tako imenovanih gibljivih ščetk. S tem strojem bodo bolj konkurenčni in lažje prodrli na tuje trge, predvsem v srednji in zahodni Evropi. Kot pravi prokurist podjetja Tino Šoštarič, lahko na domačem trgu povečajo prodajo od 10 do 20 odstotkov, preostalo rast pa nameravajo graditi z novimi tujimi strankami.
Za prodajo tehničnih ščetk, ki se uporabljajo v kovinskopredelovalni industriji, se dogovarjajo z morebitnimi ameriškimi strankami in podjetji iz Velike Britanije, največji potencial pa vseeno vidijo na stari celini.
Ne želijo biti le generiki
Cilj za letos je vsaj ohraniti isto raven prodaje, z novimi strankami pa jo želijo okrepiti. V prvem četrtletju so sicer ustvarili boljše rezultate kot lani. V preteklosti se niso toliko opirali nalastni razvoj. Veljali so bolj za generične proizvajalce. V prihodnje želijo nekoliko več razvijati sami in se tako dokopati do novih strank.
V krizi temeljiteje preverjali poslovne partnerje
Kot pojasnjuje Šoštarič, si v podjetju od nekdaj prizadevajo za ohranjanje renomeja zanesljivega dobavitelja med strankami, pretekla rast podjetja pa je temeljila predvsem na marljivem delu in ne toliko podjetniški spretnosti. Te se skozi poslovanje učijo, pravi in poudarja, da se jim v času krize zdi ključno preverjanje likvidnostnega položaja poslovnega partnerja prek bonitetnih ocen. V prihodnje želijo za prepoznavnost podjetja skrbeti predvsem z nadaljnjo dobavo kakovostnih produktov in zadovoljstvom naročnikov, nastopanjem na sejmih in uporabo internetnih orodij kot primarnih globalnih prenašalcev informacij.